Informujemy, że od 1 czerwca 2025 r., na mocy art. 83 ust. 2 pkt 1 lit a ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. poz. 620), niektóre podmioty są zobowiązane do obowiązkowego zgłaszania ofert pracy do systemu ePraca (dawna Centralna Baza Ofert Pracy).
Obowiązek ten dotyczy w szczególności podmiotów:
- administracji publicznej (np. urzędy, jednostki samorządu terytorialnego),
- samorządów gospodarczych i zawodowych,
- reprezentujących Skarb Państwa lub państwowe osoby prawne,
- wykonujących zadania publiczne lub dysponujących majątkiem publicznym,
- w których Skarb Państwa lub jednostki samorządu mają pozycję dominującą.
Celem wprowadzenia tego obowiązku jest ułatwienie dostępu do specjalistycznych ofert pracy osobom poszukującym zatrudnienia.
Oferty pracy należy zgłaszać za pośrednictwem portalu: www.praca.gov.pl
Prosimy o zapoznanie się z nowymi regulacjami i uwzględnienie obowiązku przy prowadzeniu procesów rekrutacyjnych.
"2. Oferty pracy do ePracy:
1) zgłaszają:
a) podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902),"